Kundunderlaget motsvarar en mindre stad. Utbudet ska matcha en metropol.
 

Butik

Shopping. Ibland för att du verkligen behöver något särskilt. Och det på momangen. Minst lika ofta bara för att. Oavsett vilket är shopping en viktig del i våra liv. Till vardags som till fest. För att stadsdelen ska nå vår vision behöver vi nå en perfekt blandning av butiker. Det breda behövs, men inte på bekostnad av det lite spetsigare, lite smalare. Här ska du kunna handla allt till festen. Från blommorna till efterrätten.

Alla som bor och jobbar i Karlastaden vill givetvis ha tillgång till ett brett utbud inom både handel och service. Har du idéer om hur du och din affärsidé kan skapa en mer attraktiv stadsdel är du förstås varmt välkommen att kontakta oss. De stora kedjorna och de vanligaste tjänsterna har redan hört av sig. Vi letar dock fortfarande efter dig som kan bidra med den spets och finess som området förtjänar. Därmed inte sagt att det behöver vara dyrt eller lyxigt. Gärna smart och nytänkande däremot.

Kontakta Fredrik Karlsson på: fredrik.karlsson@karlastaden.se

 
Saluhall, café, bar eller restaurang? Du väljer.
 

Restaurang

Idag handlar våra besök på restauranger, caféer och barer om så mycket mer än bara mat och dryck. Det är ett sätt att leva. Allt fler måltider äts utanför hemmet och utgör kärnan i ett rikt och socialt liv. Ett självklart sätt att mötas och umgås, utan att någon behöver stå för värdskapet. Eller med disken. Ju mer vana uteätare vi blir, desto större krav ställer vi också på utbudet. Ibland vill vi äta fint och dyrt. Ibland snabbt och billigt. Oftast någonstans mittemellan.

En levande stadsdel som Karlastaden måste tillhandahålla allt det där. Och dessutom bjuda på en upplevelse som tar oss in i framtiden.

I takt med att mat- och butikskoncept blir allt mer diversifierade och sofistikerade blir även de visuella uttrycken allt viktigare. Då pratar vi inte bara om grafisk profil, inredning och skyltprogram. Att det verkligen syns på gatunivå handlar om att även tillåtas ta över fasaden och låta attraktionskraften av sitt koncept nå hela vägen ut på gatan. En härlig bieffekt av detta förhållningssätt är en positiv brokighet som bidrar till den levande stadsdelen.

Kontakt: Fredrik Karlsson fredrik.karlsson@karlastaden.se

 
Smarta koncept med tydlig inramning hjälper både krögare och gäster.